Mgbe mbụ m malitere ịde blọgụ, echere m na m nwere ike na-ele anya na-agbakwunye ihe na 10 posts na saịtị ndị ọzọ maka ọkwa ọ bụla m dere na saịtị nke m. Mkparịta ụka dị na blọọgụ n'oge ahụ dị ịtụnanya… ha nwere ike ịga n'ihu maka ọtụtụ peeji. Za ajụjụ bụ ụzọ dị egwu iji mee ka ndị ọchịchị hụ blog gị (ka dị) ma weghachite okporo ụzọ na saịtị gị.
It's only my opinion, but I believe Facebook killed blog commenting for the most part. Rather than having discussions adjacent to our blog posts, we share our posts on Facebook and have the conversation there. I've even thought to move my commenting system over to Facebook, but I just can't bring myself to moving another activity inside their mgbidi ogige.
As a result, commenting ain't what it used to be. Comments are a bit scarce on most blogs and have largely been abused by comment spammers. So the question has to be asked, “Anyị ka kwesịrị itinye usoro ikwu okwu na blọọgụ anyị?".
Yes… but here's how my commenting strategies have changed:
- Mgbe m na-ekwenyeghi ma ọ bụ nwee nnukwu ihe m ga-agbakwunye na mkparịta ụka ahụ, a na m a comment on the author's post ma gosi ndị mmadụ na netwọkụ mmekọrịta m ebe ahụ iji nwaa ma kpalite mkparịta ụka ahụ.
- M ka kwenyere na ịza ajụjụ na saịtị m chọrọ ịme mmekọrịta bụ ezigbo ihe kpatara ya. Ezie na m nwere ike ọ bụghị mgbe niile ga-esi a nzaghachi, ugboro ugboro na-agbakwunye uru na mkparịta ụka ahụ n'ikpeazụ na-enweta nlebara anya n'aka onye edemede. N’ikwu ya n’ụzọ ọzọ, ha maara onye m bụ.
- I zere ibipụta URL n'ime ihe m kwuru. Imirikiti nchịkọta nchịkọta na-ejikọta aha gị na saịtị gị, blog gị, ma ọ bụ profaịlụ nke nwere njikọ na saịtị gị. Ndị na-ekwu okwu spammers na-agbanyekarị njikọ ha na ọdịnaya ha. M na-ekwukarị ha dị ka ndị spammers (na Akismet), debanye aha ha na (na Disqus) ma hichapụ ihe spammy ahụ.
- I don't go after 10 sites a day now, but I still comment on ihe ole na ole kwa izu. The majority of time, those comments are made on blogs where I am friends with, hope to become friends with, or respect the blogger. Many times, it's a new blog.
- M na-agbalá »‹ ikwu okwu na posts na kpọtụrụ m ma ọ bụ ọdịnaya anyị.
From an SEO standpoint, do comments help? I do believe comments on my own blog add to the content, indexing and ranking of the post. I don't believe it's a coincidence that my posts with the most contents rank very well. Do your comments on other blogs help your SEO? Not likely… most commenting systems utilize nofollow or block links that you publish. I don't expect SEO benefits from my commenting stategy.